Prodaja stana nije nimalo lak posao. Puno je faktora koji utječu na uspješnu realizaciju i često se prodavatelji spotaknu pri nekom od osnovnih koraka. Kako se to ne bi i tebi dogodilo, pokušaj izbjeći najčešće pogreške. Prodaja stana može teći glatko, bez frustracija i na zadovoljstvo svih uključenih strana. Pritom treba paziti na slijedeće:
Prodaja stana bez agencije ili preko previše agencija
Prodaja stana bez agenta je kao i da se odlučiš ošišati sam, bez frizera. Ako nemaš potrebne vještine, rezultat će biti loš ili će kompletno izostati. Kvalitetan agent je taj koji će spriječiti da napraviš slijedećih 5 pogrešaka. Ipak, angažiranje previše agencija neće ti donijeti više kupaca, niti ubrzati prodaju stana. Kupce odbija kada se oglas za istu nekretninu pojavljuje 5-6 (ili više) puta za redom na portalima za oglašavanje. Tolika količina oglasa kupca navodi na pitanje ‘Što nije u redu s ovim stanom?’. Iz tog razloga najbolje je angažirati samo jednu agenciju kojoj vjeruješ i s kojom ćeš imati redovitu i kvalitetnu komunikaciju.
Kriva procjena vrijednosti nekretnine
Prodavatelji, vođeni emocijama, najčešće promaše pri određivanju cijene nekretnine. Cijenu ne određuje sentimentalna vrijednost, niti podatak koliko je ta nekretnina vrijedila prije 10 godina. Cijenu određuje stanje na tržištu u trenutku prodaje. I previsoka i preniska početna cijena će odbiti kupce. Ukoliko je početna cijena previsoka, ozbiljni kupci nekretninu možda neće niti vidjeti zbog toga što su postavili gornji limit prilikom pretrage. Kada je cijena nekretnine dobro određena, prvi kupci počnu navirati vrlo brzo od početka prodaje. Prodavatelji se tada pitaju ‘Jesmo li mogli možda ipak tražiti više?’. Niste! Kada se s cijenom pogodi sweet spot, stan se može relativno brzo prodati i to za točno onu cijenu za koju se i trebao prodati. Ukoliko se ipak starta s previsokom cijenom, čim nema reakcije tržišta, cijenu treba korigirati bez odugovlačenja.
Loše ili nerealne fotografije nekretnine
Fotografije stana su prvo što će kupac vidjeti i što će ga zainteresirati da se javi na oglas. Zato one moraju biti kvalitetne, a stan mora biti uredan i čist na dan fotografiranja. Poželjno je fotografirati po danu, razmaknuti zavjese i uhvatiti što više dobrih kvaliteta stana. Loši kadrovi, nered u stanu i mračne fotografije neće privući nikoga. S druge strane preušminkane fotografije napravljene sa širokokutnim objektivima će možda privući kupca da dođe pogledati nekretninu, ali će ga njeno stvarno stanje uživo razočarati.
Previše priče na razgledavanju
Kada počnu pristizati prvi kupci, iznimno je važno dobro odraditi razgledavanje. Ukoliko je oglas za nekretninu dobro kreiran, prilikom razgledavanja stana nema potrebe za previše priče. Pustite kupca da sam osjeti nekretninu, dajte mu vremena da se pokuša zamisliti kako živi u njoj. Ukoliko imate agenta, prepustite njemu priču. Na pitanja kupaca treba odgovarati jasno i razumljivo bez nepotrebnih detalja i crtica iz osobnog života.
Skrivanje nedostataka
Ponekad prodavatelji misle da će do realizacije doći prije ukoliko sakriju sve nedostatke nekretnine. Često se pozitivne strane nekretnine prenapuhuju već u oglasima, a nedostatci zataškavaju. Tada kupac dolazi na razgledavanje i doživljava razočaranje te već ima osjećaj da je prevaren. Takav tijek događaja sigurno ne vodi ka uspješnom zaključivanju kupoprodaje. Naravno da nećeš napraviti popis nedostataka i predati ga kupcu, ali oko ključnih stvari treba uvijek biti iskren.
Krutost u pregovorima i neodlučnost
Dobar pregovarač je praktičan, taktičan i ima u vidu konačni cilj i rezultat. Često prodaja propadne zbog nemogućnosti dogovora strana oko stvari kao što su uvjeti kupoprodaje, rokovi, načini isplate i sl. U pregovorima treba biti realan i ne zatezati tamo gdje ne treba. Primjerice, ukoliko kupac kupuje putem kredita banke, proces će duže trajati, ali na kraju ćeš opet dobiti ukupnu isplatu za nekretninu. A kupac s kovčegom gotovine možda te ipak ne čeka pred vratima.
A kad napokon pristignu prve ozbiljne ponude, odgovor kupcu treba dati što prije. Ako si u prodaju ušao odlučno i hladne glave, već znaš na što bi pristao, a na što ne. Stoga je besmisleno trošiti kupčevo i svoje vrijeme na odgađanje odgovora na ponudu.
Najnoviji komentari